Bemutatkozás

Gyuricza Veronika vagyok, 27 éves és az Eötvös Loránd Tudományegyetemen tanulok osztatlan tanárképzésben. Jelenleg végzős vagyok magyartanár, valamint történelem szakon. Régi vágyam vált és válik valóra nap, mint nap, mert egyre közelebb jutok az álmomhoz: hogy tanár váljon belőlem.

Az általános iskola nagy részét Érden végeztem, a Bolyai János Általános Iskolában. A nyolcadik osztályt pedig Budapesten, a Darus Utcai Magyar-Német Két Tannyelvű Általános Iskolában fejeztem be. Már ekkor nagyon érdekelt mind az irodalom, a nyelvtan, de sokat köszönhetek a történelem tanáraimnak, akik már ekkor is biztattak, hogy ne elégedjek meg “jó” érdemjeggyel. Sosem elégedtem meg. (Tizenhét évesen előrehozott emelt szintű érettségi vizsgát tettem történelemből.)

A Zrínyi Miklós Gimnáziumban folytattam a tanulmányaimat, ahol kezdetben a földrajz keltette fel az érdeklődésem, de végül az irodalom és a történelem, illetve a filozófia felé fordult az érdeklődésem. A műelemzések, az esszék felkeltették a figyelmemet. Eleinte a sikereim ösztönöztek, de később a motiváció belsővé alakult és maga a folyamat, a kreativitás jelentett élményt. Mindez az iskola inspiráló környezete, a sokszínű programok és a pozitív példaként működő pedagógusok támogatása/irányítása nélkül nehezebb lett volna, mert otthonról nem kaptam efféle támogatást.

2018/2019-es tanév második félévét Erasmus+ mobilitási program keretében Szlovákiában, Nyitrán a Konstantin Filozófus Egyetemen töltöttem, ahonnan értékes tapasztalatokkal tértem haza, mind szakmai, mind magánéleti vonatkozásban.

Ezt követően a 2019/2020-as tanév tavaszi szemeszterében végeztem el mindkét szaktárgyi tanítási gyakorlatomat az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégiumban. Az intézmény megismerése után két tizedik évfolyamos osztály tanítását kezdtem meg, az akkor kialakuló járványhelyzet miatt már online formában.

2020/2021-es tanév első félévében, azaz 2020 szeptemberében kezdődött az összefüggő egyéni tanítási gyakorlatom, amelynek helyszíne a Budapest XVIII. Kerületi Vörösmarty Mihály Ének-zenei, Nyelvi Általános Iskola és Gimnázium volt. Ebben az intézményben széleskörű támogatást kaptam a konzulenstanáromtól, mentortanáromtól, és az iskola vezetőségétől is, így az iskolai élet - figyelembe véve a járványhelyzet okozta változásokat- számos területen kipróbálhattam magam. Itt eleinte két tizedikes osztályt kezdtem tanítani, az egyik osztályban történelmet, a másik osztályban történelmet és magyar nyelv és irodalmat is, de az iskola típusa miatt taníthattam nyolcadik évfolyamon is, történelmet. Ezek az órák részben jelenléti, részben online kerültek megtartásra, utóbbi esetben a Google Classroom felületén. Az általam tartott szaktárgyi helyettesítések alkalmával találkozhattam ötödik, hetedik, és tizenkettedik évfolyamos tanulókkal is. Továbbá ráláthattam nemcsak a helyettesítések rendszerére, az intézményben biztosított tanulószoba működésére is.

Az egyetem által szervezett tanítási lehetőségeken kívül részt vettem más, többnyire önkéntes munkákban is. 2019 őszétől egy felvételi előkészítőben egy negyedikes diákokból álló 15 fős csoportot készítettem fel előre meghatározott tanmenet szerint a nyolcosztályos gimnáziumok írásbeli felvételijére magyarból.

Egy éven át tanítottam az ócsai lakóparkban a Máltai Fiataloknál (ma már Menetszél Egyesület) önkéntes tanítóként, ahol először egy másodikos, majd két nyolcadikos lányt készítettem fel magyarból és matematikából a központi felvételire. Részt vettem önkéntesként 2017 nyarán a Funside Egyesület (Budapest, XI. kerület) által szervezett napközi tevékenységében is, illetve ezt megelőzően a Kőrősi Kulturális Központ által szervezett napközis táborban mint tanársegéd.

Az általános iskolai és a középiskolai korosztállyal is sikerült közösen kialakítani egy megértő, barátságos, mégis produktív tanórai légkört, a tanítási tapasztalataim rámutattak arra miben kell még fejlődnöm, mi az, amit már tudok, illetve megerősítettek abban, hogy jól döntöttem, amikor a pedagógusi pályát választottam magamnak.

Érdeklődésemet a mai napig tükrözik a hobbijaim is. Imádok könyvet olvasni – a kedvenc regényem Jane Austen: Büszkeség és balítélet-, novellákat olvasni. A másik szerelmem a kirándulás. Szeretek utazni, bármikor megyünk, mindig kikeresem az úti célhoz kötődő történelmi tényeket és felkutatom a közeli helyeket.

Utószóként még azt szeretném elmondani, hogy a középiskola után egy kétéves OKJ tanfolyamot végeztem csecsemőgondozó- és kisgyermeknevelő szakon, majd ez után nyertem felvételt az osztatlan tanárképzésre, ahol végül megtaláltam a fő csapás irányát.

Köszönöm, hogy végig olvastad a bemutatkozásom.